posticon Paříž - den čtvrtý

Kategorie: FrancieZveřejněno: 6. 3. 2016 20:52
Zobrazeno: 1299

Vítězný obloukDnes nás mj. čekal zlatý hřeb našeho pobytu v Paříži – Montmartre. Metrem jsme se dostali na stanici Chateau Rouge, a protože jsme k Sacre Coeur vystoupali v pro turisty nekřesťanskou půl desátou ranní, dostalo se nám i odměny v podobě fotek bez tisíců dalších návštěvníků. Takhle „po ránu“ dokonce nebyla ani fronta do interiéru Sacre Coeur, protože jsme s sebou ale měli už věci na večerní odlet a ještě můj oblek atd., nechtěli jsme se podrobovat bezpečnostní prohlídce a courali se jen tak poblíž. U vchodu do baziliky je samozřejmě spousta pouličních prodavačů a naháněčů, vesměs afrického původu. Stačí ale jen trochu poodejít od vstupu do katedrály a uličky už máte jen pro sebe. My jsme to takto nejdřív nasměřovali ke kostelu Saint Pierre de Montmartre, který se mně osobně v Paříži líbil nejvíc. Není ani tak velký a působí docela skromně, přesto jsou v něm krásně barevné vitráže. Přímo před ním prodavači vaří svařené víno v úžasných měděných „strojích“, které jako by byli vystřižené z dob, kdy Paříži vládli Bohémové a absinth.

posticon Paříž - den třetí

Kategorie: FrancieZveřejněno: 28. 2. 2016 21:36
Zobrazeno: 1098

Lucemburský palácNáš třetí den v Paříži jsme začali na Montparnasse. Přímo u stanice metra Ceniser – Daubenton se nachází Rue Mouffetard, která se mimo jiné objevila ve filmu Amélie z Montmartre. Začíná dole u starobylého kostela Sv. Medarda, který je obklopený příjemnými kavárnami, útulnými restauracemi a farmářskými stánky. Do jisté míry je to podobné našemu Petrskému náměstí, tomu ale chybí ta atmosféra. Třeba jednou. smile V deset hodin ráno se tato ulička teprve probouzí ke svému životu, ale už jsou zde otevřené stánky se zeleninou, ovocem, rybami či pečivem. Nikde ani stopa po bábuškách, fotbalových dresech či jiných cetkách. Prodavači jsou zde milí a nic nevnucují ve snaze prodat své předražené nepotřebné zboží, jako to známe z mnoha jiných turistických destinací. Je zde také mnoho restaurací, pošta anebo místní malé samoobsluhy Franprix. My jsme si udělali ještě zacházku a zastavili se u pařížské mešity. Cesta nahoru jsme se ještě chvíli courali po latinské čtvrti, nežli jsme došli Place de la Contrescarpe. Tady jsme si všimli, že restaurace jsou hodně regionálně zaměřené, české jsme si však nevšimli. Kdyby tak někdo chtěl využít díry na trhu a naučit Francouze jíst knedlíky, provizi za tip se nebráníme. smile

posticon Paříž - den druhý

Kategorie: FrancieZveřejněno: 21. 2. 2016 8:55
Zobrazeno: 1210

Promenade PlanteeNáš druhý den v Paříži byl zaměřený na procházky mimo hlavní trasy klasických itinerářů. Už doma, když jsme připravovali plány na 25. 12., den, kdy bývá všude zavřeno, nás zaujala tzv. Promenade Plantée. Je to vlastně zelený pás plný vegetace, který je postaven na bývalém železničním viaduktu. Velmi citlivou regenerací veřejné plochy tak vlastně vznikla „stezka v korunách domů“, po které lze joggovat, procházet se anebo jednoduše rozjímat, užívat si zeleně a neobvyklých výhledů. Jedná se nejen o architektonický a urbanistický unikát, nýbrž také pro lahůdku všechny milovníky parků a zahrad.

Tato stezka začíná nedaleko náměstí Bastilly a v úrovni 3. - 4. pater majestátně vede přes Jardin de Reuilly až někam ven za dvanáctý okrsek. Zpočátku vede promenáda po viaduktu, následně ale klesne na úroveň terénu a vine se tak ulicemi. V létě či na jaře bude určitě ještě více zajímavá a tuhle nádheru bych doporučil všem, kteří při cestování vyhledávají i krásná, avšak turisticky ne tolik zprofanovaná místa. Promenade Plantée je prostě tím skrytým klenotem, pro který si musí každý dojít, ale který stojí za to.

Strana 1 z 2

Nejnovější články

• Córdoba, Rosario a Buenos Aires

1122 zobrazeníTheBeastAndBeauty02 září 2017
    Po výstupu na Aconcaguu jsem se vypravil do Buenos Aires, kde jsem měl v plánu se potkat s Peťkou. Za asi 8 hodin jsem nejprve přejel autobusem z Mendozy do Córdoby, kde jsem se ubytoval v hostelu Che Salguero nedaleko rodovária (autobusového nádraží). Che Salguero je klasický hostel, který slouží z...
  • Polonina Svidovec a polonina Krásna

1495 zobrazeníTheBeastAndBeauty02 září 2017
    Ačkoli jsme měli v plánu vyjít z Kvasů na Drahobrat po červené turistické značce přes Bliznici, objednali jsme si nakonec gruzavika. Stál jen 400 hřiven a my byli po předchozím úprku před bouřkou úplně vyšťavený. Gruzavik měl pryčny vzadu na korbě, kde jsme seděli a vzhledem k neskutečně hrbolaté ce...
  • Podzimní přechod Karwendel Gebirge

1308 zobrazeníTheBeastAndBeauty02 září 2017
    Letošní výlet do Karwendel Gebirge začal zjištěním, že ceny ubytování v Tyrolsku jsou někde jinde, než jsme si naivně mysleli. Flixbusem jsme sice docela levně dojeli do Innsbrucku, tam jsme se ale ubytovali v hodně průměrný záležitosti za nadprůměrný budget. Následující ráno jsme pěšky došli na nád...

Nejčtenější články

• Teherán - Golestan a Bazaar

12280 zobrazeníTheBeastAndBeauty07 listopad 2015
    Další den v Teheránu jsme měli v plánu navštívit nějaké památky v centru. Po předchozím dni jsme byli dost utahaní a tak, nežli jsem dostal Kubu na invalidní vozík a než jsme dojeli taxíkem do centra, bylo u...
  • San Gimignano a Cinque Terre

7323 zobrazeníTheBeastAndBeauty25 květen 2016
    Po návštěvě budhistického centra jsme dali na radu Robina a navštívili San Gimignano. Už jen samotná cesta sem, vinoucími se toskánskými silnicemi je zážitek. Sem tam se člověk zastaví, aby udělal fotky nebo nakoupil čerstvé ovoce od farmářů u silnice. Silnice jsou také plné motorkářů, kteří si o sl...
  • Výstup na Gerlachovský štít

6723 zobrazeníTheBeastAndBeauty05 červenec 2015
    Jeden z našich letošních trekových cílů byl výšlap na Gerlachovský štít. Někdy na jaře v hospodě U Žaludů nás to napadlo a taky jsme se hned dohodli s kolegama Pepou a Míšou, kteří se k nápadu ihned připojili. Vyrazili jsme z Hlaváku Leo Expressem a už myslím u Pardubic někoho napadlo dávat p...